ENGIE is voor Schiphol Real Estate (SRE) aan de slag om de A-vleugel van kantoorgebouw The Base via een upgrade aan te passen aan de huidige en toekomstige eisen op de huurdersmarkt. Een flinke duurzaamheidsslag is daarbij voor dit gebouwdeel inbegrepen. De opdracht past in het langjarige partnership tussen ENGIE en Schiphol.

Oudste deel van The Base

The Base (voorheen Triport) is een kantoorcomplex op Schiphol. Begin 2020 werd het complex door SRE uitgebreid met The Base D-vleugel voor huurder Heineken International. Deze D-vleugel met een vloeroppervlak van ongeveer 6.000 m2 bevat de nieuwste smart building-technieken. ENGIE is nu aan de slag gegaan met de A-vleugel, die behoort tot het oudste deel van The Base. Het oorspronkelijk gebouw werd rond 2014 herontwikkeld en uitgebreid.

Flinke duurzaamheidsslag

ENGIE tilt dit zeven verdiepingen tellende gedeelte momenteel naar een hoger plan, zodat het weer helemaal tegemoetkomt aan de huidige en toekomstige eisen op de huurdersmarkt. De vernieuwing draait om onder meer duurzame ledverlichting en nieuwe plafondpanelen waarmee met lage aanvoerwatertemperaturen een duurzaam en aangenaam klimaat te realiseren is. Daarmee wordt het gebouwdeel flink verduurzaamd.

Partnership en locatiekennis als gunfactoren

De opdracht van SRE aan ENGIE is een bevestiging van het fijne partnership tussen de twee bedrijven. “Voor ENGIE is de Schiphol Group een belangrijke klant die we al goed kennen”, zo onderstreept Jeroen Jansen, strategisch accountmanager Schiphol, het belang van de opdracht. “We doen al meer grote projecten op de terminals van de luchthaven en hebben twee grote onderhoudscontracten bij SRE, WTC Schiphol en de kantoorpanden op Schiphol-Centrum, waarvan The Base er een is. Onze kennis van de locatie speelde een belangrijke rol in de gunning.”

Strakke planning

ENGIE ging begin dit jaar aan de slag met de eerste voorbereidende werkzaamheden voor de upgrade. Het is het doel om de vernieuwde A-vleugel in december 2021 op te leveren, maar eerder is gewenst. “The Base behoort tot de top van kantoorgebouwen in Nederland”, vertelt Jeroen Jansen. “Iedere vertraging kost de klant veel geld, dus hoe sneller we kunnen opleveren, des te beter.”

Voor meer informatie:

Jeroen Jansen
jeroen.jansen@engie.com

 

 

 

 

 

Foto: Schiphol Real Estate