• Doorlopend
  • DrachtenNederland
  • GebouwenMarkt
  • Onderhoud,Beheer en Services

Met meer dan 1.500 medewerkers is Drachten één van de grootste vestigingen van Philips Consumer Lifestyle. Op de locatie van 140.000 m2 bevinden zich uitgestrekte productiehallen en kantoorruimtes.

Een vast team van ENGIE Services-medewerkers is hier verantwoordelijk voor het onderhoud aan de diverse procesondersteunende installaties, beveiliging, (nood)verlichting, afzuigventilatoren, alle verwarmingsketels, de gehele sanitaire installatie, boilers, branddeuren en slagbomen. Verder heeft ENGIE de installatieverantwoordelijkheid voor zowel de hoog- als de laagspanning.

Prestatiecontract

Begin 2006 is het onderhoudscontract omgezet in een prestatiecontract. Met dit nieuwe contract heeft ENGIE meer dan 20% besparing op de operationele onderhoudskosten gerealiseerd voor Philips. De implementatietijd van dit contract bedroeg 4 maanden, waarmee ENGIE heeft bewezen onder hoge druk een kwalitatief goed contract te kunnen opstellen en implementeren.

Online installatiebeheer

ENGIE implementeerde bij Philips de besturingstool ‘Online installatiebeheer’ (OIB). Hiermee heeft Philips 24 uur per dag volledig inzicht in haar installaties, zoals storingen, prestaties, voortgang, afhandelingen, risicomatrices, etcetera. Tevens kan men aan de hand van een dashboard in één oogopslag zien wat de voortgang is. Voor Philips is de managementrapportage uit OIB de standaard geworden voor de toekomstige samenwerking.

Samenwerking

De intensieve samenwerking en de resultaatgerichte instelling van ENGIE heeft ervoor gezorgd dat in januari 2011 een vervolgcontract is afgesloten. Deze nieuwe overeenkomst is gericht op het totaal preventief- en correctief onderhoud inclusief de installatieverantwoordelijkheid voor zowel de hoog- als de laagspanningsinstallaties. Zo zorgt ENGIE ervoor dat de toekomst voor Philips Drachten op het gebied van onderhoud en duurzaamheidsoplossingen zorgeloos blijft verlopen.