• 2018Contract
  • ZaandamNederland
  • GebouwenMarkt
  • Onderhoud en beheerOplossingen

Ahold Delhaize zocht in 2014 één partner die het onderhoud en beheer van alle technische installaties in onder meer vijf distributiecentra en vijf Home Shop Centra van Albert Heijn, de distributiecentra van Gall & Gall en Etos, meerdere pick up points en ook het hoofdkantoor van Ahold Delhaize kon verzorgen. De keuze viel op ENGIE. “We wilden meer structuur. Eén partij, één landelijk contract voor het totaalpakket. Een partner die ons volledig kon ontzorgen op technisch- en onderhoudsvlak”, legt Hans Rietveld, director facility & health services Ahold Delhaize Nederland, uit.

“Tot vijf jaar geleden hadden we te maken met diverse partijen en verschillende contractvormen. En daardoor met wisselende resultaten”, gaat Rietveld verder. “Eén contract met één partner biedt ons structuur en niet onbelangrijk volume- en daarmee prijsvoordeel.” “Daarbij zijn de lijnen kort wanneer je te maken hebt met één partij en daarbinnen met één contactpersoon als direct aanspreekpunt en een vast team van mensen dat voor je werkt. Minder versnippering en standaardisatie zijn hiervan de belangrijkste voordelen”, legt Jacco Grootjen, vendor manager Ahold Delhaize, uit. “Problemen worden sneller opgelost, vaak al voor ze ontstaan. Installaties zijn continu up-to-date en we voldoen aan alle wettelijke verplichtingen.”

Lees de volledige referentie