De milieubelasting te verlagen door consumenten te voorzien van de juiste kennis én oplossingen die zij nodig hebben om bewuste keuzes te maken, dat is het doel van ENGIE. Keuzes waar ze achter staan, omdat ze de herkomst kennen en weten wat de impact op het milieu is. Want dat is steeds belangrijker voor consumenten, naast natuurlijk de financiële trigger die veel mensen doet besluiten ‘groene’ keuzes te maken.

Adviessite

Advies

ENGIE ontwikkelde onder meer een adviessite die consumenten inzicht geeft in de maatregelen die zij thuis kunnen nemen om te besparen op stroom en gas of zelfs om zélf energie op te wekken. Door gebruik te maken van onder meer kadastrale gegevens en hoogtelijnen, geeft de website een advies waarmee je je energielabel en het comfort in je huis kunt verbeteren.

Zelf de touwtjes in handen

Met de proposities uit de ‘ENGIE Opgewekt-familie’ biedt ENGIE de consument vervolgens alle handvatten om de touwtjes volledig in handen te nemen. ENGIE faciliteert de middelen om zelf energie op te wekken of minder te verbruiken, maakt de energieconsument weer onafhankelijk en verlaagt zo de milieubelasting.

Van consument, naar producent, naar leverancier

Met ENGIE Opgewekt voor Elkaar krijgen consumenten zelfs de mogelijkheid om de door hen duurzaam opgewekte energie – bijvoorbeeld met zonnepanelen – te delen met de omgeving. Zo worden consumenten niet alleen producenten, maar zelfs leveranciers. Voor de zakelijke markt ontwikkelde ENGIE Opgewekt & Co, dat bedrijven in staat stelt opgewekte zonne-energie te delen met consumenten in de omgeving. Daarnaast bieden we met ‘Opgewekt Verenigd’ de kans om collectief te investeren in zonnepanelen. Zo maken we groene energie steeds toegankelijker voor consumenten.